Sunday, November 27, 2011

SYURGA atau NERAKA? atau dalam bahasa Inggerisnya HEAVEN or HEAL? @__@

Semuanya TERLETAK di tangan sohabat.. ♥ MAHU ke SYURGA, BERIMAN dan BERTAQWA lah kepada ALLAH.. Bagaimana? USAH dan USAHLAH berdalih tentang APA YANG DITEGUR oleh seseorang jika ianya MEMBAWA KEBAIKAN dan APA yang disampaikannya adalah BENAR.. Tak FAHAM? Ana bagi contoh mudah-mudah sahaja ;) Kalau orang LARANG pakai ketat-ketat, JANGAN sohabat MARAH ye? kan dalam ISLAM, ada ETIKA BERPAKAIAN yang BETUL dan mengikut SYARIAT ISLAM..BUKAN nak ke TEMUDUGA sahaja ada etikanya ^__^ TAPI sohabat JANGAN BERFIKIR negatif ye? MAKSUD ana, MEREKA sampaikan sstu yang BAIK bukan nak TUNJUK ALIM atau apa-apa, TAPI untuk membawa SOHABAT ke arah KEBAIKAN.. ingat kembali dalam SURAH AL-BAQARAH ayat 216. BIARLAH ALLAH yang MENILAI mereka, ANDA nak NILAI mereka? TAK PERLU dan TAK LAYAK.. Sohabat BUKANNYA PENILAI yang baik..MENGAPA? Ye, sohabat HANYA lihat DENGAN MATA KASAR sahaja..SETUJU bukan? Alhamdullilah jika SETUJU..Nak ke SYURGA, sohabat kena TINGGALKAN yang MANIS-MANIS di DUNIA ya ..FAHAM kan? :) Ye, kena TINGGALKAN yang manis2..yang ALLAH larang tu la manusia nak BUAT, kan? jadi HARI ni KITA BUAT apa ALLAH suruh DAN TINGGAL apa yang DIA larang..SUSAH ke? tak kan?

NAK ke NERAKA? NAUZUBILLAH MIN ZALIK.. DOA ana dan HARAPAN ana AGAR smua sohabat FB ana TIDAK tergolong dalam golongan ini.. Ye, ana sayangkan sohabat smua..SOHABAT rakan SEISLAM ana,, NAK MASUK NERAKA senang saja..Bagaimana? Bukan ana nak ajar,. Namun untuk MUHASABAH DIRI bersama.. ya.. Dalam kehidupan seharian kita, kita SERING MENDABIK DADA tatkala MEMPUNYAI KELEBIHAN DIRI..MEMPUNYAI PENDAMPING yang RAMAI apabila MEMBENARKAN sesuatu yang TIDAK BENAR,, Bagaimana? MENEYEBELAHI sesuatu yang TIDAK TAHU ADA BENARNYA.. 

P/s:Ana tak MAHU ULAS panjang.. Ana fikir,semua sohabat ana BAIK-BAIK BELAKA,. PESANAN ana, JANGAN LUPA ALLAH ya dalam setiap tindakan yang sohabat LAKUKAN.. Ana buat LUAHAN ini secara SPONTAN.. Moga AMBIL IKTIBAR.. BUKAN ana NK TUNJUK ana BAIK, namun untuk PERINGATAN BERSAMA.. Ana nak KE SYURGA.. NAK BERTEMU para anbia di sana dan juga ALLAH.. SOHABAT? Begitu juga, bukan? Alhamdullilah.. MENYAMPAIKAN DAKWAH adalah WAJIB dan inga kembali sabda Rasulullah Saw, “Sampaikanlah dari ku walaupun hanya satu ayat.” Hadis Riwayat Ahmad, Bukhari, Tarmidzi.

No comments:

Post a Comment