Wednesday, November 2, 2011

Mana PILIHAN SOHABAT ^_^

ku lihat bunga mawar..
"indahnya bunga ini".. "tingginya ia di atas pokok"
lalu ku petik ia..
namun kemudian ia layu begitu sahaja..
mudahnya..benda yang senang diperolehi, akan senang hilangnya..

P/S:CINTA SENANG DIPEROLEHI adalah CINTA DUNIA dan TIDAK BERKEKALAN 

ku melihat pada semalu..
"erm..bunga apa ini" "kat tapak kaki aje ia"
lalu ku mahu petik ia..
namun ia menutupi dirinya dan aku tidak bisa melihatnya..


P/S:Masyaallah..benda yang SUKAR DIPEROLEHI akan SUKAR hilangnya..

Wanita SOLEHAH adalah wanita yang MERENDAHKAN DIRI sehingga kita melihatnya TIADA SATU PUN YANG INDAH dan MALU wanita ini SEHINGGA TIDAK TERLIHAT DIRI SEBENAR..



MAWAR BERDURI


Sekuntum bunga yang INDAH yang MAMPU MENARIK GODAAN MANUSIA dan MAKHLUK-MAKHLUK ALLAH yang lain.. SUNGGUH SUKAR untuk MENYENTUHNYA apatah lagi untuk MEMETIKNYA.. MEMIKAT HATI dan IDAMAN semua orang.. namun MAWAR ini PASTI akan MENGUSIK DIRI sendiri tatkala KEINDAHANNYA.. namun, KEINDAHAN itu HANYALAH DIPANDANG SEPI ..


POHON SEMALU

Pohon yang berbatang dan hanya BERDAUN.. BERADA di timbunan dan di sebalik lalang.. SEPINYA aku di sini.. BERLINDING di sebalik ''orang''.. TIADA yang MENARIK DIRI ini.. TERASA KERDIL..dan KERDIL sehingga TIADA yang PERASAM.. namun, PERASANkah kita ?? Apabila MENYENTUHNYA, DIA akan TERUS MENYEMBUNYIKAN DIRINYA.. Begitu TINGGI nilainya sehingga hanya yang TERPILIH akan benar-benar memdapatkannya.. Seronoknya jika begitu ^_^ Namun..Namun PERASANKAH kita bahawa semalu juga ada INDAHNYA yang terletak pada BUNGANYA :) Namun, BUNGA itu hanya untuk LAYAK kepada orang yang benar-benar LAYAK dan SAH untuknya ;)..


INGIN JADI yang SOLEHAH untuk SOLEH enti?:) Ikut tips di bawah:))

~Wanita solehah.. adalah wanita yang sentiasa menjaga dirinya.. tidak mempamerkan keindahan dirinya di khalayak ramai.. menyimpan keindahan dirinya untuk sang suami yang dirindui..

~Wanita solehah.. akan bersederhana dalam perhiasan dirinya dikalangan awam.. sehingga tiada kilauan mata yang tajam memandangnya.. maka selamatlah dirinya dari bahaya dan fitnah..

~Wanita solehah.. apabila sudah memiliki suaminya.. maka setialah ia kepada suaminya..disinilah dia menunjukkan keindahan sebenarnya..

~Itulah pohon semalu.. hanya kelihatan daun dan batang berduri.. tiada satu pun indah untuk melihatnya.. namun apabila tiba masanya.. ia bisa mengeluarkan bunga.. yang selama ini disembunyikan..


Subhanallah..Waallahualam.. Moga DIRIMU menjadi ISTIMEWA untuk yang TERISTIMEWAA ~~ ♥ ^__^
 


No comments:

Post a Comment