Sunday, February 20, 2011

Telah ku PILIH JALAN-MU, ya ALLAH

Telah ku pilih jalan-Mu

Jalan yg mendekatkan aku padaMu

Jalan orang - orang yg beriman dan beramal soleh

Dan aku yakin sebenar- benarnya

Cintaku padaMu takkan pernah dikecewakan



Namun Tuhan

Ampuni aku,

Fitrah hati ini terlalu berat untuk ku buang

Terlalu pahit untuk ditelan

Tapi terus - terusan kugagahkan 

Demi menggapai cintaMu Yang Esa



Bntulah aku Tuhan

Jika rinduku ini imaginasi syaitan

Dan kuminta ia dilenyapkan 

Andai kasihku berlandaskan nafsu

Ku mohon matikanlah rasa cinta yang belum tentu jadi milikku



Tolonglah aku Tuhan 

Untukl mengisi bejana cintaku untukMu

Agar aku takkan pernah dahagakan 

Cinta dari insan yang tak halal bagiku 

Teguhkan kasihku untukMu

Agar aku tak kecundang dijajah cinta yang dusta

Yang menjadi hijab di antara kita

Tetapkan langkahku di jalan ini



Gagahkan aku Tuhan

Untuk meneggelamkan kapal cinta manusia

Walau ia se'gah' bahtera 'TITANIC'

Tetap kupinta ia karam

Jika berlayar ia di lautan dosa



Dan ku mohon Tuhan

Damaikanlah ombak di hati

Walaupun ribut datang mengundang

Kasihku diikat di dasar Rabbi

Kerana ianya lumrah ujian. 

Dan akan kuterus tekadkan janji 

Kerana telah kupilih jalanMu 

No comments:

Post a Comment