Friday, February 18, 2011

Cinta SMS >> Membawa ke arah kemaksiatan

hai boleh sayer kenal sayer tertarik dengan perwatakan sopan awk,

da lamer sayer perhati awk,awk budak baik n tertarik ngan tudung labuh

awk...... sayer harap kiter boleh berkenalan.. ..ukhwah fillah eh orang

kater... sayer x pandai sangat arab...


2.terima kasih menerima sayer, sayer akan try sedaya mungkin menjaga

awak dan mengikut syariat,sayer tau sayer bukan baik, tp sayer

sentiasa cuber terbaik untuk awak...


3.ingat tau,keluar jaga aurat, jangan bagi orang nampak... kuar ngan

kekawan tau, balik kntek,,, sayer doakan awk.


4.wak, nape x kntek sayer, sayer risau awak kuar lelamer... ye,,,sayer

x der hak, sayer tau sayer percaye awk, tp sayer x tau nak kater

mcmmaner,kiter x bertemu selalu, just nampak dari jauh jerkan..., tp

sayer rase awk mcm berada depn sayer...mungkin nie yang orang kater

cinta kot, wak, wak cinta sayer? x nak bagitau,,, tp sayer tau awak

cinta sayer... awk da malu nak jalan tempat sayer lepak ebab

malukan... hehehr...tq. ..sayer cinta awk...


5. wak, selain family, wak sayang siaper? saper sayer dalam hati awk?


6.wak, dari kawn kiter just panggil sayer awk jer, mcm sayer x

istimewa untuk awk jer;)sayer teringin gak nak jadi mcm kawn sebilik

sayer nie, panggil sayang... bolelah, bukan salah pun, just panggilan

jer...tq sayang...


7.yang, kekadang sayer tengok ayg nie mcm x percayer sayer je,,, yela,

sayer just tanyer awk pakai ape jerkan ;( hehehe... yer tq bgtau,

makin sayang sayer kat awk...


8,yang, sayer nak ayang tau, ayang lah segalanyer untuk sayer, sayang

la pemberi semangat untuk sayer... yang, sayer harap ayang n sayer x

der rahsia lg...jgn risau, ini kan membuktikan sayer take care ayang

kan... so, jangan risau k, yer... sayer akan jaga ahsia kiter... just

msg je kan...


9.ayang dah lamer kiter msg, boleh x kitr jumper? yer... ayang bawa

lah kekawan k,,, tq yang...


10.tq panggil sayer ngan panggilan abg,,, abg tunggu da lamer da,,,

abg tau, kiter x leh pakser dalam perhubungan. ..


11.ayang, wat pe 2, nak cakap cikit, naper ayang bawa satu batalion

nak jumper abg?? ayang x percayer abg eh....


12.ayang kiter jumper k,,, abg suka ayang pakai tudung yang sayer beli

2, yang mcm wardina 2, bukan ayag x cantik, judt makin cantik,,,,nipis

sikit jer..kiter jumper nanti ayang bawa la sorang jer k...


13.ayg,abg nak mintak maaf dengan aper yang jadi... abg td tersentuh

jari ayg,

tq yang, tol ckp ayang, tersentuh x per...makin la tebal cinta abg kat

ayang..

ayang suker jumper abg?tq

yang, td cian tengok kawn ayang duk je diam,...yer. .. nanti abg bawa

kawn abg, leh dier borak kan...yang, abg suker tngk mater ayang,malu

malu lak dier,,,ayang td cantik...


14.tq jumper td,ayang cantik... abg romantik pun salah ker? suker abg

romantik eh, td jumper da berani tenung abg.... tq.... tengk kwn ayang

n kawan abgmcm melekat jer... senang la kiter jumper... tengk, ALLAh

membrkati kiter...ayang da solat? doakan abg sekali k...


15.yang,just nak tanyer... ayang cintakan abg berape peratus?aper

tandanyer?

50% je...yang, nak tanyer, rambut ayang pnjng x, just terpikir,,,,


16.td terbeli tudung pendek, ,,, yang bg kat ayang tu...yang, bg lah

gmbr ayng special untuk abg pakai tudung 2...cantiknyer ayng...gmbr

nie abg wat wallpaper hp...


17.yang, cintakan abg berape peratus?sepenuh hati? tq!!!!!!! ilove u

sayang....


18.yang, da lamer kiter couple, x kan abg pegang tangan nak mara,

ayang kan milik abg...tq paham abg...


19.kater ayang cintakan abg sepenuh hati... kalu ayng cintakan abg

aper buktinyer yang,,,,


------------ --------- --------- --------- --------- --------- -


Adakah anda salah seorang yang tersenyum apabila membaca

perenggan-perenggan di atas? Saya adalah salah seorang yang tersenyum.

Senyum

tersebut yang pada mulanya rasa suka bertukar menjadi benci. Senyum

bertukar pada pemikiran. Berfikir akan sebuah lagi sifat-sifat najis

yang berada di dalam diri kita semua.


Percaya ataupun tidak, ayat-ayat najis di atas turut digunakan oleh

individu yang mengaku memperjuangkan Islam dan mengaku berdakwah.

Seperti saya contohnya, dengan lantang saya menulis, bercakap di

majlis-majlis keramaian dan usrah tentang dakwah, marhalah, takwin,

tanzim dan sebagainya namun apabila berada di belakang ahli jemaah

lain, menjadi taik, menjadi najis kepada perjuangan Islam. Atas

kesedaran betapa kotornya najis ini, maka ia perlu di istinjak!


Jika di lihat rentetan perenggan di atas, ia adalah satu proses

merosakkan masa depan seorang ahli jemaah. Ramai ahli jemaah yang

keluar dari jemaah berpunca seperti kes di atas. Mereka keluar jemaah

kerana berasa seronok dengan buaian nafsu dan sedar pada masa yang

sama, jemaah melarang perbuatan itu. Setelah barangkali melakukan

istikharah (istikharah taik kucing), maka dia membuat keputusan

melepaskan jemaah bagi meneruskan agenda hidupnya yang dirasakan amat

seronok dan amat termotivasi iaitu cinta!


Seronoknya bercinta. Semua orang tahu. Ramai yang telah dan sedang

mengalaminya. Bercinta sesama ahli jemaah terasa bagaikan sebuah

perjuangan Islam yang indah. Setiap hari, bahkan mungkin setiap

setengah jam, ada saja sms -sms peransang berjuang, sms tazkeerah, sms

khaifahaluk, sms apa sahaja tentang Islam! INDAH! Sangat Indah! Siapa

yang tidak suka akan sebuah keindahan? Semua orang suka. Semangat

berjuang membuak-buak. Keinginan berjuang mendesak-desak. Masakan

tidak, cinta dan berjuang adalah nikmat yang sangat istimewa. Bila

keduanya bercantum, maka nikmat itu menjadi kuasa dua. Tentulah

seseorang yang bercinta dalam jemaah itu menjadi hebat, mantap dan

sebagainya.


Namun, ramai yang terlupa, nikmat berjuang bukanlah dibuktikan melalui

rasa seronok, rasa riang, rasa gembira, rasa suka. Nikmat Cinta memang

dibuktikan dengan perkara tersebut, tetapi berlainan pula dengan

nikmat berjuang. Nikmat berjuang yang sebenar adalah ketika mana

seorang pejuang itu diuji oleh Allah dengan sesuatu ujian. Berjuang

dirasakan amat indah apabila ditentang, di halang dengan pelbagai

rintangan. Itulah nikmat berjuang! Sama sekali bukan hanya sms-sms

'selamat berjuang' daripada seorang kekasih. Bukan sms peneman dikala

hadir ke program jemaah. Bukan sms peringatan ketika dalam perjalanan

ke program jemaah. Bukan bukan dan bukan! Itu bukan berjuang. Itu

bercinta. Jemaah hanya spare part ketika itu.


No comments:

Post a Comment

Post a Comment