Tuesday, October 18, 2011

MEDAN JIHAD tidak pernah hilang



“Demi masa. Sesungguhnya manusia berada dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan orang-orang yang saling menasihati dalam kebaikan dan saling menasihati dalam kesabaran.” (Al ’Ashr: 1-3)

perlu ke aku kisah HIBURAN islam melampau batas?

perlu ke aku kisah AURAT orang lain xsempurna?

perlu ke aku kisau kalau orang lain buat ZINA?

perlu ke aku kisah kalau umat islam LEMAH?

perlu ke aku PEDULI semua itu?

YA, AKU PERLU PEDULI SEMUA ITU....

aku xnk UMAT ISLAM LEMAH...

belum terlambat untuk aku BERUBAHkan?

“Bersegeralah kalian menuju pengampunan Rabb kalian dan kepada syurga yang seluas langit dan bumi yang telah dijanjikan bagi orang-orang yang bertakwa kepada Allah.” (Ali Imran:133)

jiwa pemuda islam sekarang banyak runtuh kerana HIBURAN..

berbaloi ke berseronok berlebihan di dunia tetapi kat akhirat menjerit menangis sebab DOSA sendiri?

“Dia Allah yang telah menciptakan mati dan hidup untuk menguji kalian siapakah yang paling bagus amalannya.” (Al Mulk: 2)

perubahan ke arah menjadi seorang MUSLIM itu adalah lebih baik, xkan pernah sia-sia..

Aku nak BERUBAH dan MENGUBAH..

wahai umat islam, KEMBALIlah kepada AL-QURAN..

p/s : MEDAN JIHAD tidak pernah hilang..♥

No comments:

Post a Comment