Tuesday, October 18, 2011

JIKA AKU MASIH HIDUP ESOK PAGI..♥♥●•٠·˙

Duhai Tuhan Yang Maha Baik, yang menambatkan keyakinan di jiwa yang putih, yang melembutkan nuansa rasa, yang menguatkan taji-taji imajinasi..

Jika aku masih tetap hidup esok pagi, aku berjanji, apabila Engkau perhebatkan aku, Engkau permuliakan aku, Engkau tempatkan aku di aras utama tempat semesta dunia ini, dengan rasa rendah diri..aku bersungguh-sungguh berkuat upaya membuat Engkau tersenyum.

Jika aku masih tetap hidup esok pagi, akan aku cukupkan hari-hariku untuk
melayani dan membawa tarbiyyah-tarbiyyah Ilahi ke bumi.

Jika aku masih tetap hidup esoknya lagi, aku akan berlayar menyeberangi samudera waktu untuk membenarkan semua ketulusan kasih sayang yang Engkau sambungkan ke dalam mata rantai suci para nabi.

Dan jika aku masih hidup esok pagi, bangunkalah diriku dari sunyinya hati..hangatkanlah hariku dengan sebuah makna hidup ini..dan kuatkan diriku untuk tidak berhenti

Hidup dan mati,
Kelmarin aku hidup, saat ini aku masih hidup..tapi aku tidak tahu, nanti, esok, lusa..
Saat ini ikhtiar sebanyak mungkin, berusaha menjadi baik dan tambah baik..

Ya Allah,jika saat itu “jadual” ku telah sampai,
Cukupkan aku Ya Allah,
Aku siap, iman, islam..
Aku baik, ikhlas dan taubat..
Aku meminta,dengan penuh doaku mohonkan jalan yang baik..
Penuhkan hatiku dengan rasa cintaku pada Mu,Ya Allah..Ya Rabb..









Duhai yang Maha Mengetahui, yang membelah sunyi..biarlah aku bawa tangisanku pergi jauh bersama cintaMu.

Terima kasih Allah, Engkau selalu membukakan angkasa pemikiran baru di jiwaku...

p/s : Jika kesyukuranku atas nikmat ALLAH adalah kenikmatan. Maka bagiku wajib bersyukur kepadaNya dalam setiap hal. Bagaimanapun adanya kesyukuran adalah kerana keutamaanNya. Walaupun hari-hari berjalan dan usiaku terus bertambah. Belajar menjadi sebatang lilin, yang menerangi dan memberikan cahaya kepada setiap orang-orang yang dicintai dan disekelilingnya, walau diri lilin itu hancur lebur tidak tersisa, serta belajar untuk mendewasakan diri..♥♥●•٠·˙

No comments:

Post a Comment