Saturday, January 21, 2012

♥ ♥ SUCI SEKEPING HATI ♥ ♥

Kebanyakanya mereka bercinta ini banyak yang berbuat maksiat. Bagi pendapat ana yang jahil ini. Kerana memang lumrah manusia untuk bercinta, tapi bercinta yang bagaimanakah menurut Islam?

Pernah bertanyakan kepada seorang Ustaz mengenai cinta. Beliau berkata “Cinta itu Lumrah Manusia, Jika Cinta Itu Dapat Mendekatkan Diri Kepada ALLAH Maka Itu Adalah Rahmat Dari ALLAH. Dan Jika Cinta Itu Melalaikan Kita Kepada ALLAH, Maka Itu Akan Menyebabkan Fitnah Manusia”.

Oleh yang demikian, maksiat ini boleh menyebabkan hati kita kotor dan tompok-tompok hitam pada.Hati akan bertambah dan bertambah sehingga hitam keseluruhan.

Apa yang kita dapat di sini, jika kita bercinta dan kita lalai kepada ALLAH, itu pun sudah menunjukkan hati kita akan kotor. 

Maka elakkanlah sebelum Ia bertambah. MENCEGAH itu LEBIH BAIK dari MENGUBATI..Berubah sebelum menjadi Parah. Dosa-dosa akan semakin banyak dan berterusan jika kita tidak bertindak. Contoh ini mungkin dapat kita lihat :

>Bermula dengan berkenalan. (kalo niat baik takpe) =.='
>Saling Suka sama Suka (Inilah yang dinanti2kan oleh para pencinta..)
>Bertemu @ Dating yang pertama dan ditemani dengan kawan2 (Malu2 lagi time ni) 
>Dah merindu pulak..(Dah masuk sayang menyayang tapi lumrah manusia)
>Bertemu @ Dating kali kedua (Dah mula berjinak2 nak berpegang tangan)
>Dating Kali Ketiga, Lelaki pulak dah berani nak peluk. ..Perempuan plak cakap TAK NAK tapi dah sayang bagi je..masyaALLAH.. 
>Dah boring2 peluk mula lah lelaki nak macam-macam. nak TUBUH perempuan. Lemahnya semangat wanita tatkala dengan JANJI lelaki.
>Apabila dah mengandung..Lelaki tu xnak bertanggungjawab..perempuan mula gelisah..lalu mengugurkan bayi yang tidak berdosa dan membunuh..nauzubillahminzalik.

P/S:Nasihat ana, BERHATI-HATILAH dalam bercinta DAN MEMILIH PASANGAN agar tidak TERPILIH.JAGALAH batas-batas pergaulan dan MARUAH kewanitaan.
SERTA TIDAK TERPEDAYA dengan kata-kata lelaki yang ingin memusnahkan dunia dan impian seorang wanita. Takutilah Dengan Azab Allah. Perbanyakkan ZIKIR dan SELAWAT semoga kita terhindar dari melakukan dosa-dosa yang boleh menyebabkan kita terjerumus ke lembah kedosaan..InsyaALLAH. Semoga kita dapat MENGAMBIL IKTIBAR daripada apa yang telah terjad.Yang baik itu datang dari ALLAH S.W.T..Allahu Rabbi…..

Dalam [Surah Al-Israa : 32] “Dan Janganlah Kamu Mendekati Zina” .
Takutilah Dengan Azab Allah. Perbanyakkan zikir dan selawat semoga kita terhindar dari melakukan dosa-dosa yang boleh menyebabkan kita terjerumus ke lembah kedosaan..Insya'Allah... 

bak kata Ustaz Azhar Idrus ( Original ) "Kata biar terasa..."^__^

No comments:

Post a Comment