Saturday, March 26, 2011

CERITERA DUIT RM1 dengan RM5O - WAJIB BACA -

Duit RM1 dan RM50 telah bertemu antara satu lain. Maka berlakulah satu perbualan di antara mereka

Duit RM1: Assalamualaikum. Lama tak nampak, mane ko pergi?"

Duit RM5O: " Aku pergi merata tempat. Pergi stadium tengok bola, naik STAR Cruise, pergi Kota Kinabalu naik Air Asia, Lepak One Utama, konsert AF, menTor.. Tempat-tempat camtulah. Eh, ko camner Lak?"

Duit RM1 (dengan suara perlahan seraya berkata) :"Hmm..biasalah. Balik-balik tempat yg sama SURAU, MASJID, SURAU. Alhamdullilah.. (^___^)

Tergaman dan terkedu duit RM5O lalu meminta untuk beredar dengan lebih awal.

p/s; Kadang-kadang ada mereka yang merungut, mendengus, dan mengeluh apabila suatu caj dikenakan dalam perkhidmatan mereka semata-mata untuk derma. Bukankah REZEKI itu datang dari ALLAH? Usah BIMBANG, HARTA tidak akan habis sekiranya DUIT dihabiskan untuk beribadat kepada ALLAH.. ALLAH Maha Penyayang. INGAT! Duit yang anda ada sekarang, DUIT ALLAH.. Bila-bila masa sahaja DIA boleh menarik balik pinjamannya. Kita hanya PEMINJAM HARTANYA namun ALLAH tak suruh hamba-Nya ''membeli'' PINJAMAN dengan perkara-perkara yang TIDAK BERFAEDAH. Bukankah dalam ISLAM kita dituntut untuk melakukan perkara-perkara bermanfaat? Salam JUMAAT untuk semua sahabat. Tazkirah Pagi Jumaat. Pendek tapi Padat..insyaALLAH..

No comments:

Post a Comment