Thursday, July 21, 2011

Muhasabah Diri Bersama..





SECANTIK, SEKACAK mana pun anda.. SEHEBAT, SEKAYA manapun anda.. Beginilah anda sewaktu diahirkan.. Tanpa sehelai pakaian, tanpa kasut pun.. Namun, apabila anda boleh membaca, menulis dan berdikari, mengapa ENGGAN SUJUD kepada ALLAH S.W.T? Mengapa??? Sangat angkuh anda dengan Pencipta !!!

Masakan tidak, ENGGAN tunduk akan tanggungjawab kita sebagai hamba-Nya.. Apabila terkena musibah..anda akan berdoa dan terus berdoa.. Meminta agar semuanya baik-baik sahaja.. Itulah kita semasa susah..

Dengan ibu bapa pula..MasyaALLAH..TERUK!!!​ Masihkah atau kalian ingtkah lagi akan pesanan ALLAH dalam Surah Al-Isra'a ayat 23? Namun..Kenapa MENGHERDIK, MENGHINA. dan MENINGGIKAN SUARA kepada mereka?? Kenapa?? Dengan rakan-rakan, MERENDAHKAN SUARA..Mengapa?? PERLU MENJAGA HATI KAWAN daripada IBU BAPA??

INGAT sahabat-sahabat sekalian!!!
Anda akan dibangkitkan dalam keadaan telanjang di Padang Masyhar kelak. Pda masa itu, manusia tidak akan memandang satu sama lain sebaliknya memberi perhatian lebih kepada diri masing-masing..

Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia daripada setitis air mani yang bercampur yang Kami hendak mengujinya dengan perintah dan larangan, kerana itu Kami jadikan ia mendengar dan melihat (Al-Insaan 76;2).

No comments:

Post a Comment